Bulletinen

bullenKlubbens tidning skall helst vara en tidning där medlemmar kan skriva om sina erfarenheter av att äga en Maserati, dvs både problem med lösningar och nöjen. Den skall spegla det som händer runt Maserati och dess ägare i Sverige och omvärlden.

Vi tar gärna in tekniska artiklar som beskriver hur man har åtgärdat ett fel eller renoverat en bil eller bara ger tekniska tips.

Maseratis historia är ett intressant kapitel som kan beskrivas utifrån varje medlems erfarenhet av gamla sportvagnar eller GT bilar eller från ett besök på ett Museum eller en Historiskt Race evenemang. Men mer organiserat kan vara att man åtar sig att beskriva en sportvagns historia eller en GT vagns historia eller det man vet om fabriken.

Den viktigaste delen av en klubb är dess medlemmar och att vi träffas i olika sammanhang och dessa träffar beskriver vi gärna.

Nyheter från och information om Maserati fabriken idag vill vi också gärna skriva om så att vi vet vart märket är på väg. Utvecklingen går så snabbt att det ibland är svårt att hänga med så har du några nyheter är du välkommen med dessa.

Tidningen är tänkt att ge alla möjligheten att skriva några rader. Då blir den roligast att läsa.

Johan Runberger är redaktör för Maseratibulletinen, kontakta honom via formuläret längst ner på sidan.

Gamla nummer

Här lägger vi ut gamla nummer av Bulletinen i PDF-format. Håll till godo!
(Klicka på miniatyrbilderna för att ladda PDF-filerna.)

Kontakta Bulletinens redaktör via formuläret nedan.

* anger obligatoriska fält

0 kommentarer på “Bulletinen